Forum Fotoradary, Antyradary, Nieoznakowane Radiowozy Strona Główna Forum Fotoradary, Antyradary, Nieoznakowane Radiowozy
Forum Fotoradarów, Antyradarów i Nieoznakowanych Radiowozów Policji z kamerami

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: fotoradary, odpowiedziach, pytaniach

Fotoradary w pytaniach i odpowiedziach
Autor Wiadomość
renee 
Podinspektor


Pomógł: 457 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 2314
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-08-16, 09:57   Fotoradary w pytaniach i odpowiedziach

Cytat:
Fotoradary w pytaniach i odpowiedziach

Fotoradary pojawił się zaledwie 6 lat temu. Dziś takich masztów w całej Polsce jest 1200. Ich liczba to chyba jedyny związany z drogami parametr, w którym prezentujemy światowy poziom. Po uruchomieniu 2000 fotoradarów liczba ofiar spadła aż o 38 proc. Zachęcona tymi wynikami polska policja wdraża projekt automatycznego systemu nadzoru nad ruchem drogowym. Automatycznego, czyli opartego na fotoradarach. Fotoradary pojawił się zaledwie 6 lat temu. Dziś takich masztów w całej Polsce...

Ile w Polsce jest fotoradarów?

Policja ma ich 127, straże miejskie i gminne - 120. W sumie pięć razy mniej niż masztów. Do tego trzeba doliczyć 250 atrap masztów i 309 wideorejestratory, a więc kamery zamontowane w radiowozach.

Na jakiej zasadzie działają?

Ustalają prędkość, mierząc opóźnienie powracającej fali elektromagnetycznej. Jeśli obliczona w ten sposób prędkość auta jest wyższa od ustawionej przez obsługę fotoradaru, urządzenie wykonuje zdjęcie (czasem towarzyszy temu błysk lampy fotograficznej przesłoniętej czerwoną blendą, by nie oślepić kierowcy).
Zwykle te same urządzenia potrafią pracować na trójnogu lub maszcie. Najbardziej znane to polski Fotorapid i czeski Ramer. Najbardziej uznane - to niemiecka Multanova 6F i rosyjska Iskra (wideoradar z funkcją robienia zdjęć).

Ile co roku robią zdjęć?

W całej Polsce w zeszłym roku fotoradary wykonały ponad 400 tys. zdjęć, na podstawie których nałożono 150 tys. mandatów na łączną kwotę 27 mln złotych. Oczywiście techniczne możliwości fotoradarów są dużo większe (jeden może zrobić 20 tys. zdjęć rocznie), ale ich wydajność limitowana jest mocą przerobową pracowników policji identyfikujących sprawców wykroczeń na podstawie zdjęć.

Jakie są skutki ich działania?

Najbardziej bezpośredni efekt to obniżenie prędkości jazdy na dystansie od 500 do 1000 metrów. Choć fotoradar nie daje gwarancji, że kierowca będzie jechał wolniej na całym odcinku obowiązywania ograniczenia, to - jak pokazują statystyki - i tak przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa. W pobliżu fotoradarów liczba wypadków drogowych spada średnio o 20 proc.

Po jakim czasie zwraca się fotoradar?

Biorąc pod uwagę, że jego koszt to 100-150 tys. zł, a roczny zysk to od pół do 2,5 miliona złotych, łatwo obliczyć, że najpóźniej po kwartale. Największe zyski fotoradary generują zaraz po zamontowaniu, gdy działa jeszcze element zaskoczenia.

Na co idą pieniądze z fotoradarów?

Z policyjnych - zasilają skarb państwa. Z gminnych lub miejskich - lokalne budżety. Znany jest przypadek zagrożonej upadłością gminy, która uratowała budżet i uchroniła się przed zarządem komisarycznym wypożyczając fotoradar i zatrudniając strażnika miejskiego na pół etatu.

Czy fotoradar może stać gdziekolwiek?

Straż miejska i gminna musi uzgadniać z policją ich lokalizację. Jeśli ta uzna, że chodzi o miejsce newralgiczne dla bezpieczeństwa, wyraża zgodę. - Chodzi o to, by fotoradary nie były maszynką do robienia pieniędzy, ale faktycznie przyczyniały się do zmniejszenia liczby wypadków - mówi inspektor Staniszewski.

Czasem z inicjatywą zamontowania fotoradaru występują sami mieszkańcy, licząc na to, że w ten sposób skłonią kierowców ciężarówek do wyboru trasy nieprzebiegającej przez ich miejscowość.

Czy fotoradar musi być oznaczony?

Stacjonarny tak (na początku był to żółty znak ostrzegawczy, teraz to niebieska tablica informacyjna), przenośny nie. Rzadko, ale zdarza się, że obsługujący fotoradar funkcjonariusze ukrywają go przed oczami kierowców (np. pod podniesioną maską silnika czy klapą bagażnika). Inaczej niż np. w Szwajcarii czy we Francji, w Polsce nie ma jeszcze zwyczaju maskowania fotoradarów np. w koszach na śmieci.

Jaki jest zakres tolerancji fotoradaru?

W Polsce zwykle ustawia się je na 20-25 km/h ponad dozwoloną prędkość. Z relacji samych kierowców wynika, że fotoradary Straży Miejskiej lub Gminnej mają bardziej restrykcyjne ustawienia - czyli robią zdjęcia już przy niższych prędkościach. Jeszcze mniejszy zakres tolerancji sprawiał, że urządzenie fotografowało niemal każde przejeżdżające auto, szybko wyczerpując pojemność dysku pamięci wewnętrznej.

Czy każdy błysk z fotoradaru oznacza zdjęcie?

Nie. Od zeszłego roku policja stosuje fotoimitatory. Są to radary wyjęte ze starych mierników prędkości SRD 87 i podłączone do lampy błyskowej. Nie robią zdjęć, lecz błyskają na postrach. Można je spotkać w całej Polsce. Ich liczba jest już niewiele mniejsza od fotoradarów. Są od nich dużo tańsze, a niemal równie skuteczne, jeśli chodzi o działanie prewencyjne.

Czy każde zdjęcie oznacza mandat?

Nie, bo nie wszystkie mają wartość dowodową. Zdarza się, że są niewyraźne (noc, mgła, deszcz) lub źle skadrowane (gdy np. widać na nich tylko fragment tablicy rejestracyjnej). Początkowo fotoradary robiły zdjęcia z rozdzielczością jednego, dziś trzech megapikseli. Pierwsze fotoradary miały blisko 40-procentowy odsetek nieudanych zdjęć. Teraz nie przekracza on 20 proc.

Co się dzieje jeśli na zdjęciu widać numer rejestracyjny, ale nie widać twarzy kierowcy?

Jeśli właściciel pojazdu zaprzecza, że to on siedział za kierownicą, rozpoczyna się dość żmudna procedura ustalania tożsamości kierującego. Czasem Straż Miejska ułatwia sobie zadanie wysyłając zawiadomienie z informacją, ze jeśli właściciel nie wskaże tego kierującego, to zostanie ukarany grzywną 200 złotych, bez punktów karnych. Jeśli mandat opiewał na 10 punktów i 500 złotych łatwo odgadnąć reakcje osoby postawionej przed taką alternatywą. Dzieje się tak z dwóch powodów: w interesie gminy leży, by sprawa nie oparła się o sąd grodzki, bo wtedy pieniądze zamiast do jej budżetu trafią do skarbu państwa. I dwa - w przypadku gdy gmina korzysta z fotoradaru wypożyczonego od prywatnej firmy, bywa że musi wykazać się produktywnością płacąc od 30 do 45 złotych za każdy uiszczony "fotoradarowy" mandat.

A co, jeśli na zdjęciu są dwa samochody?

Jeśli jadą równolegle - większość fotoradarów nie jest w stanie stwierdzić, który przekroczył prędkość. Choć już pojawiają się fotoradary z precyzyjną linią pomiarową, które radzą sobie z taką sytuacją. Przykładem jest Iskra zdolna wychwycić najszybsze spośród aut jadących w grupie (wystarczy różnica prędkości rzędu 4 km/h). Za jej pomocą można nawet zmierzyć prędkość samochodu z jadącego naprzeciwko radiowozu.

Czy fotoradary potrafią robić zdjęcia od tyłu?

Tak. Jako pierwsza w ten sposób zaczęła wykorzystywać je Straż Miejska. Policja już zaczyna iść jej śladem. - Fotografowanie oddalających się pojazdów ma dwie kardynalne zalety: umożliwia kontrolowanie bezkarnych dotąd motocyklistów oraz uspokaja ruch na dwa razy dłuższym odcinku - wyjaśnia Staniszewski. - Nie wiedząc, w którą stronę fotoradar został wycelowany, mijający go kierowca na wszelki wypadek wstrzyma się z dodaniem gazu. Ponieważ ustalenie tożsamości kierowcy jest w tym przypadku trudniejsze (nie widać twarzy), z przestawieniem swoich urządzeń policja wstrzyma się najpewniej do czasu wejścia w życie ustawy fotoradarowej (prezydent ją podpisał i skierował do Trybunału Konstytucyjnego).

Zostaliśmy sfotografowani za granicą. Jakie grożą nam konsekwencje?

Teoretycznie działania policji innych państw są pozbawione podstaw prawnych z powodu braku wspólnych unijnych przepisów. Te, które są, dotyczą ścigania sprawców przestępstw, a nie wykroczeń w ruchu drogowym. A jednak zdjęcia z fotoradarów zaczynają napływać do polskich kierowców z Węgier, Wielkiej Brytanii, Niemiec i ze Szwajcarii.

- Mamy sygnały, ze firmy windykacyjne próbują egzekwować kary na rzecz władz lokalnych w swoich krajach - mówi Staniszewski. - Jeśli wykroczenie popełniono w państwach unijnych to czasem prokuratura kieruje do na wniosek o ustalenie sprawców wykroczenia.

W większości przypadków zdjęcia z zagranicznych fotoradarów uchodzą naszym kierowcom płazem. Zwłaszcza jeśli okazjonalnie odwiedzają te kraje. Ci, którzy robią to częściej, ryzykują, że podczas kontroli drogowej policja zatrzyma im prawo jazdy, orzekając o krótkotrwałym zakazie prowadzenia pojazdów w związku z popełnionymi wcześniej wykroczeniami.

- Był taki pomysł - przyznaje Staniszewski - by ujednolicić system punktowy, czyli karać taką samą liczbą punktów za te same wykroczenia. A co do kary - żeby była uiszczana w kraju zamieszkania sprawcy. Prace trwają i pewnie nieprędko się skończą.

Jakie sankcje spotkają obcokrajowca sfotografowanego w Polsce?

Żadne. Jak na razie tacy kierowcy pozostają bezkarni.

Wielu kierowców sądzi, że jeśli odmówi przyjęcia mandatu i sprawa oprze się o sąd grodzki, to ominie ich kara punktowa.

Jest to nieprawdą. Rzadko zdarza się, by sąd grodzki uchylał sankcje za uwiecznione w ten sposób przekroczenie prędkości. Może więc nieco później, ale punkty na konto trafią, w liczbie określonej przez taryfikator.

Kiedy punkty z fotoradaru trafią na nasze konto?

W praktyce nie wcześniej niż po dwóch miesiącach. W przypadku, gdy sprawa trafia do sądu grodzkiego albo gdy właścicielem pojazdu nie jest osoba fizyczna, lecz bank lub firma leasingowa (co wydłuża wianuszek osób zaangażowanych w ustalenie sprawcy), może to się jeszcze wydłużyć. Czas od wykroczenia do ukarania skróci się po wejściu w życie ustawy fotoradarowej.

Gdzie można sprawdzić swoje konto punktowe?

W komendach miejskich, powiatowych lub w komisariatach. Trzeba stawić się osobiście z dowodem tożsamości.

Czy możemy zmniejszyć liczbę punktów na koncie?

Tak, uczestnicząc w jednodniowych kursach organizowanych przez wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego. Jeden kurs "zdejmuje" 6 punktów. W ciągu roku można uczestniczyć w dwóch takich kursach. Koszt jednego to około 300 zł.

Automatycznymi rejestratorami prędkości - jak się fachowo nazywa fotoradary - upstrzona jest cała Polska. Tak wynika z najnowszej mapy fotoradarów. Posługiwanie się nią straciło sens wobec fakty straszą w zasadzie wszędzie. A ściślej przy każdej bardziej uczęszczanej drodze. - Można na nie złorzeczyć, ale nie sposób zaprzeczyć, że są skuteczne - mówi mł. insp. Janusz Staniszewski, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Ich skuteczność rodzi jednak problemy. Aż 600 osób - policjantów i etatowych pracowników cywilnych - zaangażowanych jest w identyfikację sprawców wykroczeń zarejestrowanych przez fotoradary. Ponieważ towarzyszy temu wyjątkowo skomplikowana procedura, od zrobienia zdjęcia do wyegzekwowania mandatu nierzadko upływają miesiące. Uprościć ma ją tzw. ustawa fotoradarowa, a ściślej stworzone w oparciu o nią Centrum Automatycznej Obsługi Ruchu Drogowego, do którego mają napływać zdjęcia z całej Polski. Ich analizą zajmie się komputer - będzie rozpoznawał numery rejestracyjne pojazdów, identyfikował jego właściciela, a nawet adresował listy z wezwaniem do zapłaty mandatu. Odpadnie też żmudna procedura ustalania tożsamości kierującego - ten obowiązek spadnie na właściciela pojazdu.

Źródło: Gazeta Wyborcza
_________________
RENEE
 
 
Robi 
Generalny Inspektor


Pomógł: 2075 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 21845
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-08-16, 15:44   

Trochę masz w tym tekście niezgodności: Patrz opieka nad fotoradarami. W chwili obecnej takowe posiadają straże wiejsko/miejskie i inspekcja transportu drogowego.
_________________
www.fotoradary.net.pl
www.fotoradary.net
 
 
mwi 
Starszy Sierżant


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-08-18, 17:01   

Z instrukcji fotoradaru AD9 wynika, że ten fotoradar fotografuje każdy nadjeżdżający samochód i po odczytaniu informacji o prędkości zapisuje zdjęcie (jeśli limit został przekroczony) lub nie.
 
 
Robi 
Generalny Inspektor


Pomógł: 2075 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 21845
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-08-18, 17:06   

Każdy fotoradar to posiada...ale nie robi zdjęć tylko rejestruje prędkość, później się z tego trzaska statystyki z jaką prędkością urzędują kierowcy na danym odcinku.
_________________
www.fotoradary.net.pl
www.fotoradary.net
 
 
mwi 
Starszy Sierżant


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-08-18, 17:16   

Fragment z Twojej instrukcji AD9, str 17:

Pojazdom nadjeŜdŜającym, przekraczającym określony limit, naleŜy robić zdjęcia
natychmiast po ich wjechaniu do wiązki antenowej, tj. po skończeniu pomiaru prędkości, ale
jeszcze przed sprawdzeniem wyników. Dopiero po wykonaniu zdjęcia przebiega sprawdzenie
wyników pomiaru. W przypadku nieudanego wyniku sprawdzenia jest zdjęcie automatycznie skasowane z pamięci komputera.

Z tego wynika, że nie każdy błysk (czy zdjęcie) z fotoradaru oznacza zarejestrowanie przekroczenia prędkości.
 
 
Robi 
Generalny Inspektor


Pomógł: 2075 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 21845
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-08-18, 20:45   

Gdyby robił zdjęcie każdemu pojazdowi wierz mi urządządzenia optyczne w fotoradarach nie wytrzymywałby rokm, a jak wiemy służą po kilka lat.
_________________
www.fotoradary.net.pl
www.fotoradary.net
 
 
mwi 
Starszy Sierżant


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-08-18, 21:58   

Czyli instrukcja kłamie?
 
 
Robi 
Generalny Inspektor


Pomógł: 2075 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 21845
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-08-18, 23:34   

Nie kłamie tylko nie doprecyzowuje pewnych faktów. Zatrzymaj się kiedyś obok AD9 to zobaczysz o czym mówię.
_________________
www.fotoradary.net.pl
www.fotoradary.net
 
 
Robi 
Generalny Inspektor


Pomógł: 2075 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 21845
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-18, 18:10   

Cytat:
Co warto wiedzieć o fotoradarach?

Czy fotoradar musi być żółty? Jaki jest czas na ukaranie kierowcy? Odpowiadamy na najczęstsze pytania. Przepisy dotyczące korzystania z fotoradarów przez mundurowych i karania na podstawie zdjęć mocno się zmieniły w tym roku. Prawo do używania urządzeń rejestrujących uzyskała Inspekcja Transportu Drogowego (ITD). Od 1 lipca inspektorzy mogą karać kierowców (wcześniej przez kilka miesięcy tylko przejmowali urządzenia od policji). Na przełomie lat 2010/2011 strażnicy miejscy stracili z kolei prawo do korzystania z urządzeń przenośnych. Formacja musiała czekać na podpis ministra pod rozporządzeniem, które określa wzór znaku informującego o kontroli fotoradarem. Wbrew zapowiedziom, strażnicy nie stracili jednak przywileju użytkowania fotoradarów umieszczonych na słupach. Żeby tego było mało, z końcem czerwca 2011 r. pojawiły się nowe przepisy dotyczące oznakowania urządzeń. Wprowadziły obowiązek oklejenia fotoradarów żółtą folią odblaskową. Przy okazji uporządkowano kwestię tablic ostrzegawczych stawianych przed urządzeniami i ostrzegających o pomiarze. Kierowców przestraszył także pomysł ITD, który zakłada pomiar odcinkowy prędkości. Efekt? Wielu zmotoryzowanych zaczęło nerwowo spoglądać na kamery nad drogami. Tymczasem te nadal służą do podglądu sytuacji na trasie lub są elementem elektronicznego poboru opłat drogowych (w ramach viaToll). Kierowcy zapominają, że aby kamera mogła pełnić rolę radaru odcinkowego, musi być oznakowana. Takie znaki mają się pojawić dopiero na przełomie roku.

Wyjaśniamy najważniejsze kwestie związane z funkcjonowaniem fotoradarów.

1. Odblaskowe fotoradary

Obecnie tylko nowo instalowane urządzenia (od 1 lipca 2011 r.) muszą mieć żółtą odblaskową barwę. Natomiast fotoradary (pomalowane na szaro) zainstalowane przed tą datą, mogą być zgodnie z prawem używane prawie przez 3 lata bez specjalnej folii. W pierwszej kolejności oznakowane będą urządzenia w miejscach szczególnie niebezpiecznych. Oklejenie wszystkich fotoradarów na żółto będzie obowiązkowe dopiero od lipca 2014 r.

2. Obowiązkowa tablica ostrzegawcza

Przed każdym fotoradarem musi się znaleźć ostrzeżenie, czyli niebieska tablica "Kontrola prędkości - Fotoradar". Zgodnie z przepisami umieszcza się ją od 100 do 700 m przed fotoradarem (w zależności od kategorii drogi lub prędkości dozwolonej na danym odcinku). W przypadku urządzeń przenośnych, na początku odcinka objętego pomiarem musi pojawić się znak "Fotoradar" i tabliczka "na odcinku... "

Ostrzeżenie o przenośnym fotoradarze musi pojawić się jedynie w przypadku urządzeń straży miejskiej. Natomiast przed stacjonarnym urządzeniem znak jest obowiązkowy w każdym przypadku.

3. Czas na ukaranie mandatem

Na podstawie zdjęcia z fotoradaru ITD, straż miejska oraz policja, mają na wystawienie mandatu 180 dni od wykonania zdjęcia. Po tym terminie sprawa trafia do sądu i to tam zapada decyzja o wysokości kary. Do końca 2010 r. czas na ukaranie wynosił 30 dni.

4. Wezwanie od ITD bez fotografii

Wykonywane przez strażników miejskich zdjęcia były wysyłane wraz z wezwaniem. Jednak ITD, która przejęła fotoradary od policji, nie wysyła zdjęć. Inspektorzy twierdzą, że nie ma takiego obowiązku. Nawet w przypadku prośby o okazanie fotografii, nie można jej zobaczyć. Kierowca może zapoznać się z fotografią ze swoim udziałem dopiero, kiedy sprawa trafi do sądu, np. w związku z nieprzyjęciem mandatu.

5. Niewskazanie sprawcy wykroczenia

Jeśli właściciel pojazdu nie wskaże, kto prowadził samochód w chwili popełnienia wykroczenia, grozi mu mandat do 500 zł, ale nie dostanie punktów karnych. ITD ma także prawo skierować sprawę do sądu, gdzie za niewskazanie kierowcy grozi nawet 5000 zł grzywny.

6. Odcinkowy pomiar prędkości

ITD na przełomie roku zamierza wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości z wykorzystaniem kamer umieszczonych nad drogami. Prędkość będzie mierzona na dystansie maksymalnie 20 km. Przed pomiarem odcinkowym musi się pojawić znak "Kontrola prędkości - Fotoradar", a pod nim tablica "kontrola średniej prędkości na odcinku...". Jednak na razie to tylko plany. Natomiast widoczne nad niektórymi drogami kamery są póki co wykorzystywane do monitoringu sytuacji na trasach.

7. Przekroczenie prędkości bez kary

W przypadku kontroli fotoradarem, karani mogą być tylko ci kierowcy, którzy przekroczyli dozwoloną prędkość o ponad 10 km/h. Trzeba pamiętać, że taka "ulga" nie dotyczy kontroli np. popularną suszarką. Przekroczenie dozwolonej prędkości do 10 km/h włącznie jest traktowane jako dozwolony błąd kierowcy.

8. Atrapy i skrzynki na fororadary

Atrapy fotoradarów, a dokładnie atrapy masztów do fotoradarów, które nie są przystosowane do umieszczania w nich urządzeń rejestrujących, sukcesywnie znikają i nie ma możliwości montowania nowych. Z kolei w każdym maszcie ma być aktywny fotoradar, a te puste muszą być zasłanianie folią. Niestety, na razie brakuje przepisów wykonawczych.

tygodnik motor
_________________
www.fotoradary.net.pl
www.fotoradary.net
 
 
pawel_1916 
Nadinspektor
iti patataj


Pomógł: 112 razy
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 2715
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-09-18, 20:38   

Robi napisał/a:
Jednak ITD, która przejęła fotoradary od policji, nie wysyła zdjęć. Inspektorzy twierdzą, że nie ma takiego obowiązku. Nawet w przypadku prośby o okazanie fotografii, nie można jej zobaczyć. Kierowca może zapoznać się z fotografią ze swoim udziałem dopiero, kiedy sprawa trafi do sądu, np. w związku z nieprzyjęciem mandatu.


Dobre. Czyli chcą karać nie pokazując dowodu na wykroczenie? Chyba niezgodne z prawem! Albo chcą latać po sądach, ja bym takiego mandatu nie przyjął pisząc uzasadnienie, że chcę przyjąć ale dopiero po zapoznaniu się z dowodem. Tak, żeby sąd nie miał do mnie pretensji tylko do ITD.
_________________
Cytat:
Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i własności intelektualnej, kopiowanie i rozpowszechnianie zdjęć mojego autorstwa jest niezgodne z prawem. Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170
 
 
Robi 
Generalny Inspektor


Pomógł: 2075 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 21845
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-18, 20:53   

Dowód pokazują tylko w sadzie!!! Po to stworzyli system aby mieć jak najmniej przy nim pracy, niestety żaden system nie jest doskonały. Nie wiem do czego to doprowadzi, ale na dzień dzisiejszy ITD ma takie szaleństwo że sami z tym się nie ogarną do 2015 roku :DD:
_________________
www.fotoradary.net.pl
www.fotoradary.net
 
 
mwi 
Starszy Sierżant


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-09-20, 09:09   

A czy nie jest to przyczynek do gwałtownego zwiększenia odmów wskazania kto prowadził? Biorąc pod uwagę że ITD ma 180 dni sporo osób może naprawdę zapomnieć kto prowadził danego dnia.
 
 
Robi 
Generalny Inspektor


Pomógł: 2075 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 21845
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-20, 14:45   

Skłaniam się do myśli że raczej chcą mieć mniej roboty z tym systemem, a do sądu zawsze można wysłać armię prawników niech się naparzają za nasze pieniądze.
_________________
www.fotoradary.net.pl
www.fotoradary.net
 
 
pawel_1916 
Nadinspektor
iti patataj


Pomógł: 112 razy
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 2715
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-09-20, 21:50   

mwi, o właśnie o tym nie pomyślałem. Nawet po tygodniu nie muszę pamiętać kto prowadził auto. Więc można każdego wskazać i nie jest to składanie fałszywych zeznań bo pamięć jest zawodna, a nie można zweryfikować bo brak fotki.
_________________
Cytat:
Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i własności intelektualnej, kopiowanie i rozpowszechnianie zdjęć mojego autorstwa jest niezgodne z prawem. Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170
 
 
mwi 
Starszy Sierżant


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-09-21, 11:11   

Robi napisał/a:
Skłaniam się do myśli że raczej chcą mieć mniej roboty z tym systemem, a do sądu zawsze można wysłać armię prawników niech się naparzają za nasze pieniądze.

Myślę, że dla każdego kto jeździ więcej niż na zakupy czy po dziecko do przedszkola ważniejsze są punkty niż kasa, więc zapewne wzrośnie średnia wysokość mandatów a spadnie poziom przyznawanych punktów, bo bezkarnie będzie można odpowiadać nie wiem kto prowadził
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  









Support forum by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 18